Žádné diety, ale zdravý životní styl

Kdo by nechtěl být zdravý a cítit se dobře? Není zde žádné věkové omezení, nejedná se totiž o žádné drastické diety. Ale je zde jediný problém, změnou může člověk projít pouze v případě, že sám opravdu chce, bez výmluv a klamání sebe samotného. Jak jsem psala už výše, není to těžké, ale samozřejmě zadarmo také ne, je třeba snaha, chtíč, píle, vytrvalost a čas. Zde je pár bodů, které vám ve všem pomůžou.
Zelenina, ovoce, ořechy, houby
Alkohol
Nemilá informace pro lidi hodující alkoholu, ale fakta nezměníte. Alkohol je velmi kalorický, při konzumaci alkoholu přijímáte tzv. prázdné kalorie, které pro tělo nejsou nijak prospěšné, protože díky nim nepřijímáte žádné živiny, jen urychlují ukládání tuků, po čemž asi zrovna netoužíte. Mimo to alkohol podporuje chuť k jídlu. Řekli byste, že 0,5 litru piva 12° odpovídá zhruba jednomu Cheeseburgeru?
Lenost
Musíte ji překonat, protože bez pravidelného cvičení a jídla se to neobejde. Fyzická aktivita je pro redukci nevyhnutelná a pro tělo nesmírně prospěšná. Ideální by bylo jíst 5x až 6x denně, což obnáší připravování si snídaní, svačin, obědů a večeří, nestačí se tzv. zaplácnout nějakou sušenkou.
Strava
Pestrá strava plná základních živin jako bílkoviny, sacharidy, vitamíny, minerály, zdravé tuky.
 Zdroje – bílkovin-maso, ryby, mořské plody, vejce, mléčné výrobky, sója, ovoce, zelenina, ořechy, semínka.
             – sacharidů– celozrnné těstoviny, pečivo, těstoviny, ovesné vločky, luštěniny, ovoce, med, brambory, rýže.
              – vitamíny– ovoce(mango, třešně, jahody), zelenina (mrkev, rajčata, špenát), maso (játra), ořechy, luštěniny, ryby.
              – minerály– vápník (luštěniny, vlašské ořechy, sezamová a slunečnicová semena, mléčné výrobky), hořčík (zelená listová zelenina, luštěniny, celozrnné obiloviny), fosfor (maso, vaječný žloutek, ryby), draslík (brambory, luštěniny, ořechy), sodík (sůl), železo (otruby, luštěniny, vnitřnosti, maso), zinek (cibule, klíčky, otruby)
               – zdravé tuky-avokádo, máslo, kokosový olej, extra panenský olivový olej, rybí tuk, ořechy, vejce.
Vše by, samozřejmě mělo být ve správném poměru, protože při nadměrné konzumaci získáte opačný výsledek, než jste očekávali. Vyhněte se klasickému cukru, ten k životu nepotřebujete, nekupujte si ovocné jogurty, radši sáhněte po bílém a dejte si do něj ovoce. Cukr se dá snadno nahradit sladidly jako např. javorový a rýžový sirup, med, stévie. Studujte obaly na potravinách a jejich složení, protože takhle budete mít přehled o tom, co jíte, hlavně nikdy nevěřte nápisům FITNESS, je to jen reklamní tah a lákadlo pro lidi, co se snaží zhubnout, ale teprve začínají, tudíž nemají dostatek informací. Smažené potraviny na oleji pokud možno vyřaďte, vše se dá připravit zdravěji. Pšeničná mouka taky k hubnutí nepřispívá, je pro člověka hůře stravitelná a po jejím vysazení se nebudete cítit tak těžce, nahraďte ji třeba žitnou moukou, kukuřičnou moukou, špaldovou moukou, pohankovou moukou.
Ženy cvičící jógu
Dostatečný pitnýrežim je důležitý, měli byste vypít denně alespoň 2 litry minerální vody nebo neslazeného čaje.
Dostatek spánku je důležitější než si myslíte, bez dostatku spánku nemůže metabolismus správně fungovat.

Jezdíme na sněhu a náledí

Absolutním základem je plynulost, citlivé pohyby s volantem, včasné zpomalování a lehká noha na plynu při akceleraci. Je důležité vnímat, jak na vozidlo působí setrvačnost, kdy to začíná klouzat, a naopak, kdy je hranice smyku ještě daleko. Prudké pohyby volantem, prudké brzdění a nepřiměřená akcelerace mohou vůz rozhodit a nadělit tak řidiči plné ruce a nohy práce s jeho zklidněním.
auto džíp sníh
Zkuste si, co vás čeká v krizové situaci
Na řešení krizových situací se nejlépe připravíte tak, že si je vyzkoušíte, abyste věděli, jak se vůz při ztrátě přilnavosti pneumatik na kluzkém povrchu začne chovat. Nejvhodnější je najít zpevněnou plochu mimo silnice, nejlépe odlehlé parkoviště, na kterém nebývá příliš mnoho parkujících vozů, abyste je při nezvládnutém smyku nepoškodili. Tady si v klidu a bez časového presu, který v krizových situacích nastupuje, vyzkoušíte, jak se váš vůz na kluzkém povrchu chová a jak reaguje na vaše podněty.  Zkuste si prudké brzdění, ostré zatáčení i vyhýbací manévr. Zkušenější a jistější řidiči si rádi užijí zábavné klouzání všemi směry, s odletujícím sněhem.  Jen mějte vždy na paměti, že podobné zkoušky není radno provádět v běžném provozu, svým chováním můžete ohrozit ostatní řidiče a ani policisté by z vašeho počínání patrně neměli velkou radost.
auto zima sníh
Rozestupy, brzdy, plyn
Na kluzkém povrchu musíme dodržovat větší rozestupy než za normálních okolností.  Orientační vzdálenost sloupků s odrazkami je 50metrů, v zatáčkách bývá tato vzdálenost zkrácena. Věnujte pozornost sloupkům s modrou barvou, ty označují místa s větším rizikem námrazy, např. mosty a nadjezdy. Červené sloupky upozorňují na výjezd z účelové komunikace, např. z polní nebo lesní cesty. S plynovým i brzdovým pedálem zacházejte velmi citlivě a opatrně, u vozů s manuálním řazením klidně můžete vyzkoušet rozjezd na 2. rychlostní stupeň. Při jízdě z kopce využívejte hlavně brzdění motorem, které zajistí plynulé zpomalování vozu.

Jak zabavit děti v zimě?

Během zimního období je sice trochu méně možností, jak děti zabavit, přesto je ale nabídka volnočasových aktivit pro vás a vaše ratolesti veliká.

Dětské herny

Téměř v každém větším městě dnes existují tyto zařízení, kde se za určitý poplatek děti vyřádí a zabaví, klidně i na dlouhé hodiny. Pro rodiče jsou to pak chvíle zaslouženého odpočinku u kávy, nebo třeba něčeho dobrého. Tuto návštěvu můžete spojit třeba i s obědem, který většina heren nabízí, a vy tak ušetříte čas i energii. Nevýhodou je poměrně vysoké vstupné a o víkendech také vyšší počet návštěvníků.
Nevšední zážitek

Bazén

Bazén, nebo rovnou aquapark rovněž najdete v každém větším městě. Pro rodiče je to místo vhodné k relaxaci, pokud tedy nemáte batole se kterým se o relaxaci v tomto zařízení obvykle mluvit nedá. Větší bazény nebo aquaparky nabízí také vířivky a sauny ve kterých si nejen odpočinete, ale také utužíte zdraví, pokud je navštěvujete pravidelně. Výhodou aquaparků je rovněž nabídka občerstvení, nevýhodou bývají, stejně jako o předchozího, poměrně vysoké ceny a vyšší návštěvnost o víkendech.

Zoologická zahrada

Ač to není úplně běžné zimní útočiště, má i procházka po zoo při nižších teplotách své výhody. Například pobyt na čerstvém vzduchu, ke kterému donutíte poměrně nenásilnou formou i své děti, který si můžete zpříjemnit něčím na zahřátí z místních stánků, či automatů, a především pohledem na exotická zvířata, bez davů návštěvníků. Nespornou výhodou je potom cena vstupného, která je v zimních měsících výrazně snížena.

Planetárium

Poměrně zajímavým způsobem můžete strávit čas se svou rodinou i v planetáriu, kde mívají zajímavý program i v tomto období. Kromě příjemně stráveného času se zde jistě přiučíte vy i vaše děti a budete mít poté doma o čem diskutovat. Ideální je potom spojení návštěvy planetária s příjemnou procházkou, kde můžete své nové zážitky a vědomosti probrat.
Kouzelná zimní zoo

Kino

Kino bývá u většiny dětí trefou do černého. Film, nebo pohádka s oblíbenými hrdiny a k tomu voňavý popcorn a čas strávený s rodiči bývá pro většinu dětí příjemně stráveným časem. Většina multikin je dnes umístěna v areálu obchodních center, proto můžete spojit příjemné s užitečným a po kině ještě nakoupit, ušetříte tím čas, který můžete využít k další zábavě.

Dobře zvolená pokojová květina přinese do místnosti něhu, šarm i hravost

Výběr a nákup rostlin

 

Pro úspěšný nákup a dlouhý život vašich květin se vydejte do specializovaných obchodů a rozhodně nekupujte kytky po internetu anebo ve vašem supermarketu, kde vám je strčí hned za vchodové dveře, kde jsou vystaveny průvanu a neodbornému zacházení.vánoční kaktus.jpg

Před pořízením nových kytek pro vaši domácnost si nejprve vyberte místo, kde je umístíte a zkontrolujte, jaké světelné podmínky na daném místě jsou během dne. Potom rovněž zvažte, zda je místo dostupné pro děti a domácí zvířata, pokud v místě žijí. Mnoho pokojových květin je jedovatých a je potřeba s tím počítat.

V prodejně vám určitě odborně poradí, které kytky jsou pro vás vhodné a jaké nároky na péči mají. Potom si nezapomeňte vybrat i vhodné květináče, které krásu kytek ještě podtrhnou a ozdobí váš interiér.

 

Péče o rostlinu

 

•zavlažování

Každá rostlina má své potřeby vlhkosti a je potřeba se jí věnovat. Čím má rostlina větší plochu listů, tím potřebuje větší vláhu. Nároky na vodu se během roku mění v závislosti na teplotě a množství světla. Trvalé přelévání způsobuje hnilobu a odumření rostlin.

•hnojení

Rostliny přihnojujeme každé dva týdny v době růstu a květu. Zdravý vývoj závisí na přísunu živin: dusíku (pro růst listů), fosfátů (pro vývoj kořenového systému), uhličitanu draselného (pro květ). Čerstvě přesazené rostliny nehnojte, mají vše potřebné v zemině. V období vegetačního klidu hnojení přerušte. Přehnojené rostliny slábnou, nedostatek hnojiva podporuje vznik nemocí a výskyt škůdců.pokojové květiny.jpg

• světlo

Většina rostlin má ráda polostín a umělé světlo. Čím má pestřejší listy, tím více světla chce. Nevystavujte ji na přímé slunce, mohlo by ji spálit. I když přemístíte kytku na léto ven, třeba na terasu anebo do zahrady, dopřejte ji mírné zastínění. Pouze kaktusy a sukulenty po přímém sluníčku přímo touží.

• teplota

Ideální teplota pro většinu rostlin v době vegetace je kolem 15°C, v době vegetačního klidu 8 -10°C. Některé otužilé rostliny snesou i větší chlad a naopak rostliny původem z tropů můžou dobře prosperovat i v teplotách kolem 25°C, pokud mají dostatečnou vlhkost.

Rozděluje online svět společnost?

Dostupnost moderních technologií nám umožňuje se spojit s kýmkoli kdekoli na světě za předpokladu trochy signálu a případně i internetového připojení. Strádá tím ale náš společenský život?

Trávením času projížděním nových obsahů médií a sociálních sítí omezujeme množství schůzek s druhými v realitě, ale zároveň navazujeme nové kontakty právě prostřednictvím internetových platforem.
závislost na zařízeních

Často upřednostňujeme konverzace v rámci zpráv, hovorů či dokonce videohovorů. Ty jsou perfektní pro časově indisponované a vzdáleností distancované, nicméně by neměly být první zvolenou variantou mezilidské komunikace ani u introvertně orientovaných osob. Větší odtažitost Vašemu společenskému postavení příliš nepřidá.

Není žádným tajemstvím, že před vznikem všemožných zařízení pro spojení na dálku byli lidé nuceni zvolit cestu dopisů, vzkazů či častého shledání. Nyní za pomoci založení účtu na komunikačním portálu, hovoru či SMS zprávy lze komunikovat a doručit sdělení během pár vteřin. Jednoduchost tohoto přijímaní informací, poselství, fotografií, záznamů hlasu, určení polohy, anket, plánů událostí a mnohých dalších vymožeností využívají především mladí, kteří na internetu tráví obrovské množství času a následně nezvažují ani jiné varianty komunikace.
upřednostnění mobilů před komunikací

Je tedy zřejmé, že online svět ubírá na účastech na akcích, množství reálných setkání a délce jiných sešlostí, nicméně nám umožňuje seznámení se s novými jedinci, kteří sdílí stejné vášně, zájmy a názory, nebo se naopak naprosto odlišují a pomáhají nám v utvrzení svých individuálních postojů. V neposlední řadě navrhuje nadcházející události a zprostředkovává pozvánky, které mohou být klíčové pro rozhodnutí zúčastnění se a následného navázání nových kontaktů.

Zásah do našich životů ze strany internetu je neovlivnitelný, nicméně jeho míra záleží čistě na preferencích a prioritách každého jednotlivce.

Nezaměstnanost

Nezaměstnanost vzniká poruchami na trhu práce, kde část pracovníků nenachází uplatnění nebo dobrovolně nechce pracovat. Nezaměstnaní lidé se mohou evidovat na úřadech práce. Mají nárok na podporu nezaměstnanosti ze státního rozpočtu po určité období. Lidé bez práce často upadají do depresí a strachu, že se jim nepodaří v blízké době najít zaměstnání, které by je nějakým způsobem naplňovalo a poskytovalo dobrý finanční výdělek. Mají strach, že nedokáží zabezpečit rodinu a poskytnout jí to, co by chtěli. Najít si novou práci není vůbec nic lehkého a chce to trpělivost, klid a hlavně čas. Dobrá práce se naskytne ve chvíli, kdy to nebudete čekat, a splní vaše požadavky.
hledání práce
 
Jak si najít novou práci?
1.       Obor. Většina z nás si určitě hledá zaměstnání, kterému jsme se v minulosti věnovali nebo podle toho, jakou školu nebo obor máme vystudovaný. I když vás práce ve vašem oboru nemusí bavit a naplňovat, je dobré se mu chvíli věnovat a časem se třeba naskytne lepší možnost.
 grafický ukazatel
2.       Výše platu. Tenhle bodík je podle mě asi nejdůležitější a myslím si, že většina lidí se řídí hlavně tímto. Některé lidi jejich práce bavit nemusí, ale dělají ji jen z toho důvodu, že za ní získají dobré finance. Nemůžu posoudit, zda je to v pořádku nebo ne. To si každý musí určit sám. Někdo preferuje menší plat, ale práce ho baví. Někdo zase preferuje vyšší plat, ale práce ho nebaví. Je to na každém z vás, jak se rozhodnete a jestli je vaše rozhodnutí to správné.
 
3.       Říct si v hlavě, co bychom vlastně chtěli dělat. Hledat si práci, ale vlastně ani nevědět, čemu bychom se v budoucnu chtěli věnovat, není zrovna nejlepší rozhodnutí. Pokud chcete najít práci, která vás bude bavit a budete jí dělat s láskou a radostí, uvědomte si, co od toho vlastně očekáváte a čemu se chcete věnovat. Posaďte se, zapněte si relaxační hudbu, zavřete oči a poté si představujte vaší práci snů. Může to znít jako hrozné klišé, ale věřte mi, že vám to může při výběru práce pomoci.